News

Co může být špatně, když od vás zákaznici utíkají ke konkurenci?

více v článku...

Některé věci se zkrátka vyplatí. V podnikání jsou to vracející se zákazníci. Znáte takové? A máte jich hodně? Pokud ano, gratulujeme. V opačném případě hledejte příčinu v jejich odlivu. Může to být drobnost, kterou snadno napravíte, ale také něco, co si vyžádá zásadní zásah do konceptu fungování vašeho byznysu.

Máte katastrofální webovky

Ať už provozujete eshop, nebo firemní webovky s nabídkou služeb, zaměřte se na bounce rate neboli míru okamžitého opuštění. Daná metrika vám odpoví na otázku, jestli jsou vaše stránky dostatečně kvalitní. Vysoká míra může znamenat, nezajímavý, ale třeba i nepřehledný web. Poraďte se s odborníkem (UX/UI designérem) a nechte si ho vyladit tak, aby šlapal jako švýcarské hodinky.

Vaše zákaznická podpora je mizerná

Potenciální klientela si často potřebuje před nákupem ověřit některé důležité informace a případně se zeptat na něco, co jste zapomněli uvést na stránkách. Co se však stane, když pracovník zákaznické podpory reaguje pozdě? Většina zákazníků odejde tam, kde se jim budou věnovat. Snažte se proto zkvalitnit zákaznický servis a neváhejte implementovat systém CRM – díky centralizaci údajů připravíte svým zaměstnancům perfektní podmínky pro komunikaci na špičkové úrovni.

Nenabízíte nic „navíc“

Zní to jako klišé, ale pokud je vaše podnikání stejné jako desítky či stovky dalších firem, nedáváte zákazníkům důvod, proč by u vás měli utrácet peníze opakovaně. Ale nic není ztraceno – díky pečlivé analýzy dat zjistíte o nakupujících vše podstatné. Například o jaké produkty a služby mají skutečně zájem a jak vnímají jejich hodnotu. Neocenitelným pomocníkem je samozřejmě CRM software. Že netušíte, jak vybrat ten správný? Dobrou volbou je například český eWay-CRM – v základní verzi je zdarma a na 30 dní si můžete bezplatně vyzkoušet „ostrou“ variantu.

Nezískali jste si důvěru

Nízké ceny jsou velkým lákadlem, ale pro většinu rozumných zákazníků je mnohem důležitější kredibilita. Důvěru posílíte například tím, že na své stránky umístíte kontaktní údaje na viditelné místo a zároveň uživatelům poskytnete všechny potřebné informace v přehledné a lehce stravitelné formě. Dalším krokem může být propojení se sociálními sítěmi a sbírání pozitivních recenzí.

Leave a comment