News

Zvažujete svůj vlastní e-shop?

více v článku...

Proces tvorby e-shopu má několik důležitých fází, které se nevyplatí vynechat. Co všechno bychom neměli podcenit?

Poznání konkurence a zákazníka

V tuzemsku existuje dle dostupných informací asi 35 000 e-shopů. Jejich ekonomická realita je ovšem v mnoha případech neutěšená a statistiky předpokládají, že až 50 % e-shopů nepřetrvá déle než rok.

Založit e-shop přitom stále smysl má. Klíčovou je volba oboru, ve kterém začneme podnikat. Měl by to být ten, kterému rozumíme a můžeme skutečně svým kupujícím nabídnout určitou přidanou hodnotu. Vciťme se do kůže svého potenciálního klienta:

Co chce nebo potřebuje? Co mu můžeme nabídnout my?

Nutné je také zanalyzovat si konkurenci. Jestliže se ničím neodlišíme od stovek podobných obchodů, neúspěch na sebe nenechá dlouho čekat.

Právní náležitosti

Nutně se před vytvořením e-shopu budeme potýkat také s ujasněním si toho, jakou právní formu bude naše podnikání mít. Od toho se budou odvíjet náležitosti, které musíme vyřídit před započetím činnosti.

Pro začátečníka bude nejjednodušším úkonem, který mu umožní začít v souladu se zákonem podnikat, založení živnostenského oprávnění. Splnit nemusíte mnoho, pokud už vám bylo 18

let, stačí si vyplnit příslušný formulář, zaplatit poplatek ve výši 1000 Kč a registrovat se na sociální a zdravotní pojištění. Registrovat k DPH se můžete, ale nemusíte.

Za tímto účelem navštívíte živnostenský úřad. Jakmile vám vystaví výpis z živnostenského rejstříku, oficiálně můžete hned začít. Vzhledem k tomu, že ručíte celým majetkem, praktičtější, byť o něco složitější, může být založení společnosti s ručením omezeným.

Analýza financí

Finanční plán představuje důležitou součást každého podnikatelského záměru. Doporučuje se obecně vypracovat si jich několik.

Pracovat totiž musíme s variantou, která je spíše pesimistická a zahrnuje scénář, kdy se věci nedaří podle plánu. Podnikatelé se často na své finance dívají s příslovečnými růžovými brýlemi. Vzít v potaz ale musíte, že dodávka zboží se opozdila, vaše marketingová strategie nefunguje podle očekávání atd.

Výběr technologického řešení

Při založení e-shopu je samotná realizace vyústěním poměrně dlouhého procesu. Ani tou ale vaše úsilí nekončí.

Na počátku si musíte vybrat vhodné technologické řešení. Přemýšlejte o tom, zda zvolíte e-shop pronajatý nebo si jej necháte vytvořit na míru. To ale bez dostatečných finančních rezerv prakticky není reálné. Většina začínajících e-shopařů si proto svůj první obchod pronajme.

Chcete si vyzkoušet zcela zdarma profesionální e-shopové řešení pro malé i velké podnikání? Objednejte si demoverzi e-shopu Zoner inShop, která je na 60 dní zcela zdarma a bez omezení funkcí.

Jako jedno z mála krabicových řešení nabízí velmi detailní možnosti nastavení chování e-shopu i vzhledu, takže si můžete poměrně snadno vytvořit originální e-shop, který bude odpovídat vašim požadavkům. Více na www.inshop.cz